Luca's werkwijze


Stap 1 - Briefing

Kennismaking

Een duidelijke briefing en ik kan direct aan de slag

Ieder persoon, ieder bedrijf en ieder project is anders. Ik stem mijn diensten daar zoveel mogelijk op af. Dus geen kant-en-klare oplossingen of thema's, maar maatwerk dat perfect aansluit bij de wensen van mijn klanten. Daarom vind ik persoonlijk contact en een goede kennismaking erg belangrijk.

Lees meer
Stap 2 - Verkennen

Verkennen

Ik voel goed aan wat er nodig is en zet dit om in een helder concept

Na een eerste kennismaking is het tijd voor een gezamelijke verkenning van de mogelijkheden en het formuleren van doelstellingen. In een korte tijd kan ik wensen doorgronden en omzetten in heldere concepten. In sommige gevallen zelfs zonder dat de klant in eerste instantie een duidelijk beeld heeft van wat er gewenst is.

Lees meer
Stap 3 - Ontwerpen

Ontwerpen

Het project begint vorm te krijgen, hier vindt het echte maatwerk plaats

Of het nu om een complete website, een uitgebreid boekingsformulier of een workshop gaat, de klantbeleving staat centraal. En daar wordt dan ook veel aandacht aan besteed. Aan de hand van de informatie verzameld uit de verkenningsfase, ga ik aan de slag met een concreet ontwerp. In veel gevallen bestaat dit uit een technisch ontwerp, gevolgd door en visueel ontwerp.

Lees meer
Stap 4 - Ontwikkelen

ontwikkelen

De ontwerpen worden tot leven gebracht in een werkend eindproduct

Nadat alle ontwerpen zijn goedgekeurd, wordt er een vleugje magie toegevoegd. Alle ontwerpen worden zorgvuldig samengevoegd en tot leven gebracht in een werkend eindproduct. Voor websites ligt de focus in deze fase op de interactieve elementen die de het statische ontwerp naar een hoger niveau tillen.

Lees meer
Stap 5 - Finishing touch

Finishing touch

Nog een extra vleugje liefde voor de laatste details en de beste klantbeleving

Soms word ik omschreven als perfectionistisch en dat komt in deze fase goed van pas. Nog een laatste keer krijgt ieder detail een extra beetje liefde en aandacht, zodat alles er perfect uitziet. Net dat beetje extra is wat het onderscheid maakt.

Lees meer
Stap 6 - Optimalisatie

Optimalisatie

De klantbeleving blijvend optimaliseren aan de hand van gebruiksdata

Het eindproduct is live, de eerste reacties komen binnen, tijd voor het optimalisatieproces! Gedurende een langere periode analyseer ik het gebruikersgedrag aan de hand van tools zoals Google Analystics. Op basis van deze data bepaal ik verbeterpunten en test ik het effect hiervan door middel van A/B testen. Zo blijf ik effectief werken aan meetbare resultaten voor een rendabele website.

Lees meer